Adventurer’s Vault

Címkék

(Az írást nem feltétlenül az eredeti szerzője küldte be, az RPG.HU új, Gurítsd a címlapra szolgáltatásán keresztül érkezett. Az eredeti link: DnD Fórum )

Sikerült belepislantanom az Adventurer’s Vault című könyvbe. Hozza azt, amit az ember egy felszerelést feszegető kiegészítőtől elvár, bő kétszáz oldalon találunk mindenféle kütyüt, ami a kalandozók életét szebbé, jobbá, biztonságosabbá, vagy épp veszélyesebbé teheti.

Első fejezet 16 oldalon mundén felszereléssel foglalkozik:
– vannak új masterwork vértek, köztük pár szemöldökráncolást előidéző példánnyal (mint a tarrasque plate armor)
– fegyverek közt vár ránk pár 3. kiadású ismerős és néhány új darab is, van széleskard, khopesh, kétfejű bárd, hóhérbárd, korbács, szöges pajzs, szöges kesztyű, et cetera…
– hátasokról van egy szép fejezet, itt az eddigiek ára, sebessége és teherbírása mellett kapunk pár újat, mint a teve, elefánt, óriásgyík, vagy a meglovagolható cápa… kíváncsi vagyok, hogy a Hackmaster féle harci delfinek mikor törnek be ide…
– hátasokhoz járművek is tartoznak persze, amikhez statisztikák és új szabályok is vannak
– alkímia! végre… alkímiát bárki tud használni, csak az Alchemist feattel kell rendelkezni, és a főzet szintjét meg kell ütnie. Érdekesség: amelyik kaszt alapból kap Ritual Caster featet, az választhat helyette Alchemistet inkább.
Ezt követi a varázstárgyak végtelen sora, slotok szerint lebontva. A poweresdi miatt elég érdekesek lettek a jól ismert varázstárgyak. Felsorolni már a nevüket is képtelenség lenne, de pár kiemelt példát beszúrok:
– a mithral páncél napi képessége, hogy lefelez egy távolsági/közelharci sebzést
– a screaming armor encounter powerként megnehezíti az ellenfél támadásait, mellette folyamatosan bónuszt ad az intimidate skillre
– a cold iron fegyverek ütése béníthat daily powerként, valamint fey lényeket jobban sebzi –  amibe drow, elf és eladrin PC- k is beletartoznak ;)
– thieving weapon, a név magárt beszél és érdekes lehetőségek vannak benne
– a throwing shieldet at- will dobhatósága, visszatérés képessége, és hátralökős daily powerje nyilván népszerűvé teszi védekezésre specializálódott harcosoknál
– companion slot items: a Martial Powerben ígért beastmaster rangernek, és néhány jövőbeli kasztnak (druida?) lesz companionja, nekik vannak itt nyalánkságok, különböző nyakörvek és szügyhámok képében
– mount slot item: mert egy lovagló cápa sem lehet teljes Zephyr Horseshoes nélkül.
– sajnálattal döbbentem rá, hogy mivel az ioun kövek head slot itemek, és egy slotban csak egy item lehet, vége az ioun kő rajokkal a fejük körül mászkáló kalandozóknak…
– előzetesekből láthattuk már a hadi lobogókat, ezek a wondrous itemek sorát erősítik, akárcsak az állatkás szobrot (nem, Guenhwywar nincs köztük), vagy a bag of tricks
– fogyasztható tárgyak között a potionok mellett megjelentek a fenőkövek, illetve a reagentek, melyek elfogyasztás után bizonyos kulcsszóval ellátott powereket erősítik (például mind dust a psychicet, desert rose az arcanet/divinet)
A könyvet néhány appendix zárja, az első egyedi tárgyakról, enchantolásról szól, a második index a könyvben szereplő tárgyakhoz. Ha valaki kevésnek találta a PHB tárgyait, vagy tetszenek neki az új dolgok (alkímia, járművek, companion slot itemek, satöbbi), annak melegen ajánlom. A látványvilág elég vegyes, de akinek tetszettek az eddigi könyvek, az csípni fogja az itteni illusztrációkat is.

(A cikket cimlapra gurította: A_sarga_lovag)

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    Ravenheart

    2008-09-22 18:23:10

    Ha tudnátok én hogy meglepődtem, hogy ez ki lett gurítva... Hát még hogy ki is került...:D



    Gil_Yepes

    2008-09-24 16:45:59

    Sziasztok,

    Amikor először olvastam, már vártam ki fogja először megjegyezni, hogy visszatértek a "kasztolok egy medzsikmisszáljt" idők :-)

    Szerintem ez nem akkora gond, végülis ez itt egy szerepjátékos honlap a saját szlengjével, és szubkultúrájával, egy-két részt én sem értettem, de nem fáj, mivel nem ADD -ztem (endjelet nem találom), és nem is szándékozom.

    JA IGEN, ÉS KÜLÖNBEN IS AZ NEM Díenddí, meg Éjdíenddí, hanem Kalandok és Sárkányok, meg Fejlett Kalandok és Sárkányok! Ezt most olvastam nemrég a Világok háza c. könyben, szóval tartsátok észben.

    Üdv

    Gil



    kabal

    2008-09-24 22:12:42

    Észben fogom tartani. Kösz, hogy megosztottad velünk ezt a mindez idáig ismeretlen szellemi kincset. Szerintem a Dungeons & Dragons k***ára "Várbörtönök és Sárkányok"-at jelent, de ha te ezt mondod, akkor mostantól így lesz!



    Gil_Yepes

    2008-09-24 23:53:09

    VÁÁÁÁÁÁÁÁ

    Tényleg, most hogy mondod, amúgy Börtönök és Sárkányok volt, de az én verzióm dilettánsabb, szóval azt kell észben tartani, minden igazi magyar szerepjátékosnak :-)

    Azért ne tépd le az agyam kábálbarátom...

    ÜDv

    Gil



    Kadmon

    2008-09-26 15:44:05

    A "Kalandok és Sárkányok"-kal én is találkoztam. A fordítás szerintem onnan született, hogy a dungeont kalandnak fordították (Dungeon module = kalandmodul).




belépés jelentkezz be    

Back to top button