Homályösvény – Star Wars (d6) modul

Címkék
A kalandról
A Homályösvény egy általam készített kalandmodul, melyben felfedezhetők ugyan a „hivatalos” Star Wars univerzum egyes elemei (különös tekintettel a fajokra, a technikára, a szervezetekre és az egyes személyekre), ám a konkrét cselekmény, valamint a (nem játékos) karakterek többsége az én kitalációm.
 
A történet 1 évvel a yavini csata (az első halálcsillag megsemmisítése) után játszódik, és a modul egyes sarokkövei miatt a kaland más időbe csak jelentősebb változtatások után mesélhető. Amennyiben a kalandmester a kalandot annak időintervallumát megtartva módosítja, figyelemmel kell lennie arra, hogy ekkor bizonyos személyek még nem éltek (pl. Leia ikergyermekei), vagy nem voltak galaxisszerte ismertek (pl. Thrawn altábornok), illetve egyes szervezetek (pl. Új Köztársaság), vagy technológiák (pl. Tie Defender) még nem léteztek.
 
A modul felépítéséről előjáróban annyit, hogy – eltérve az általánostól – a kezdetekkor nem részletezem a kaland eseményeinek magvát. Nem világítok rá azonnal az összefüggésekre, hanem a leíráskor folyamatosan adagolom az információkat. Remélem, így a kalandmester számára is élvezetesebb lesz ennek elolvasása.
 
A karakterekről
A modul 5-6 személy részére íródott, élve azzal a be nem vallott feltételezéssel, hogy karakterek között nagy lesz az eltérés, és nem mindenki fejvadásszal vagy jedivel játszik, hanem akad elsődlegesen a mechanikában és a technológiában jártas egyén is. Ha ez a feltétel nem teljesül, az sem probléma, de a kalandmester felelőssége az egyes részletek könnyebbé, avagy nehezebbé tétele.
 
Mindemellett a karakterek kidolgozáskor kapnak 30 karakter pontot, amelyekből 27-et kötelesek a főjellemzők és/vagy a jártasságok fejlesztésére fordítani. A nem erő-érzékeny karakterek kettő, az erő-érzékeny karakterek három erő ponttal indulnak. Amennyiben a kalandot egy életút-játékba negyedik, vagy ötödik részként mesélik be, úgy az előzőekben taglalt plusz karakterpontok és erőpontok értelemszerűen nem járnak.
 
Lényegesebb megkötés a karakterekre nézve, hogy szükségszerűen a Felkelők Szövetségének tagjai, és maximálisan lojálisak is hozzá. Szintén fontos szempont a kidolgozáskor, hogy a karakterek ismerik egymást. Hogy miképpen váltak a Szövetség tagjává, hogyan ismerkedtek meg egymással és működtek együtt mindez idáig, azt a karakterek előtörténetei hivatottak elregélni.
 
Ami a karakterek vagyonát illeti: birtokukban van egy módosított szállítóhajó, valamint – ha van a karakterek között pilóta, vagy valaki, akinek, vadászgép és fedélzeti fegyver jártasságainak átlagértéke eléri, vagy meghaladja a 6K-t – egy X-szárnyú vadász is. Mindkét jármű a Felkelők Szövetségének tulajdona, de mivel idáig ezeket kizárólag a karakterek használták, tekinthetjük az övéknek is. Az X-szárnyú leírását és értékeit külön nem jegyezném le, mindkettő megtalálható a szabálykönyvben. A szállítóhajó adatai a következők:
 
A modul PDF formátumban a kapcsolódó linken letölthető.
 

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    romulan

    2009-09-23 13:48:04

    válasz algi-nak:

    Tulajdonképp csak egy megkerülhetetlen feltétel van: a játékosok tartozzanak a lázadókhoz (az SW d6 rendszere nem is igazán támogatja a birodalmi karaktereket). Ha ez a feltétel teljesül, minimális átalakításokkal bármilyen futó kampányba bele lehet illeszteni. Ha olvastad, találsz is épp elég utalást erre :)



    Azraeel

    2009-09-28 12:10:13

    Szerintem nem hátrány a részletesség bár türelem az kell hozzá. Az űrcsata tényleg kemény de szerintem nem árt az ha a jk-knak kicsit járatni kell az agyukat



    Aserminio_de_Mueria

    2009-10-04 18:54:46

    Végigolvastam, tetszetős a száz oldalnyi mérete.

     

    Maga a kaland ötletes, jól lemesélhető, összességében tényleg szép munka. Végre valaki részletes leírásokat is ad egy-egy helyszínről. Szörnyű, ha minden bolygó egyforma, ezek a kis helyi érdekességek nagyon feldobják a játékot. Érdekes elképzelés, hogy a mélyűrben játszódik a kaland egy része, ez egy eddig nagyon kevéssé kihasznált helyszín, pedig tényleg ötletes modulok is tervezhetőek ide.

     

    Építő jelleggel leírnám a bibiket is:

     

    - Kicsit rövidnek tartom a tíz percet, amíg életben maradnak a leállt űrhajóban. Nem tudom, mekkora a belső tér, azaz hány köbméter levegőjük marad, de vélhetőleg órákba telik, mire a szén-dioxid szint annyira megemelkedik, hogy megfulladjanak. Sőt, ekkor még segíthetnek a légzőmaszkok. Ha a kihűlés a kérdés, szvsz ez is tovább tart, mint tíz perc, nyilván van valamilyen szigetelése a hajónak és ez esetben egy éles eszű karakter megpróbálhat valamit, teszem azt összeköti a sugárpisztolya energiacellájának a pólusait (példaként mondom, nem komolyan gondolom), hogy így csiholjon meleget.

     

    - A birodalmi vámhajó jó ötlet, a legénység megfelelő ellenség a karaktereknek: Kevesen vannak és nyilván nem rohamosztagosokat vezényelnek ide, hanem egyszerű bokorugrókat. A kalózok viszont egyrészt unalmasak, másrészt fölöslegesek. Ha a KM űrharcot akar, ott a vámhajó.

     

    - Nem tudom, mennyi harci kedve maradna egy Isten háta mögötti rendszer vámtisztjének, ha azt látná, hogy a gyanús hajót egy X-wing kíséri. SZVSZ hanyatt-homlok menekülne, vagy erősítést hívna, nem akasztana tengelyt a galaxis legjobb vadászgépével, ha csak egy magányos csotrogánya van éppen.

     

    - Az X-wing fölösleges a kalandba. Elveszi a baleset nyomán a "magunkra maradtunk az űr sötétjében" érzést, ha a haver ott repked körülöttük.

     

    - Tulajdonképpen Dynalon a karakterek felettese? A bevezetés alapján nekem az jött le, hogy eddig parancsot teljesítettek a diplomata kíséretével, ekkor hogyan hagyják el csak úgy a flottát? Dezertálnak? Ráadásul magukkal viszik a hajót is, ami a lázadók tulajdona? Erre valahogyan mégiscsak engedélyt kellene kérniük a kapitánytól.

     

    - A Pazak/motor/aréna a KOTOR állandó idegesítő szentháromsága, mint ilyen a kalandot leginkább félreviszi és az idegösszeomlás közelébe juttatja a csapatot. A csempész inkább kérjen valami szívességet, mert ez a helyi pénzszerzéses bunyó egy Hemingway novellát juttat az eszembe, viszont a kalandhoz semmi köze.

     

    - Nem ismerem annyira a szabályrendszert, de az átalakított korvett + 2 TIE bomber elég nagy falat a csapat hajójának meg a csoffadt Y-wingjüknek. A hajót le kellene butítani. A behatoláskor pedig valószínűleg a fedélzeten maradt harminc ellenség valószínűleg kirázza a gatyájából az ötfős csapatot. Talán érdemes lenne itt bedobni a kalózokat: A bázisuk egy lepukkant lakómodul, ami véletlen pont a homályösvény mellett fekszik, amiről ők természetesen mit sem tudnak, a mellettük elhaladó fegyvertelen korvettet könnyű prédának tekintik és megtámadják. Amikor ráeszmélnek a hibájukra, már késő. A csapat pedig a kalóztámadás által felpuhított védelmen könnyen átvágja magát.

     

    - A kalandban nem írod le, mit is tehenek a homályösvénnyel, ha már felfedezték? A kézenfekvő megoldás az elpusztítása, de nem tudom, el lehetne -e téríteni? Esetleg észrevétlenül hamis adatokkal el lehet -e látni az uralkodót? A lázadók jedijei vagy erő-érzékenyei nem tudnának rákapcsolódni? Például ezen keresztül olyan hírekkel ellátni az uralkodót, amiknek hatására megrendül a bizalma a tanítványában, így minden óvatosságot félretéve egy őrült veszélyes kalandba bocsájtkozik, saját magát is kiszolgáltatva, hogy megtéríthesse Luke Skywalkert? :-)

     

    Összegezve: Végre egy rendesen megírt ötletes kaland, még sok ilyet szeretnék itt látni!



    romulan

    2009-10-07 16:48:16

    válasz Aserminio_de_Mueria-nak

    Thx az észrevételekért.

     

    Dynalon nem a közvetlen felettese a csapatnak, de utasíthatja őket. A parti (mint minden SW parti) azért kap hajót, hogy eljuthasson egyik bolygóról a másikra: ez amolyan fantasy ló-pótlék. (Szerintem ez világos). A csapat tulajdonképp a felkelők kötelékében is az, ami: egy kalandozó csapat. Megbízzák valamivel, majd megy, és végrehajtja. Dynalont senki nem fogja felelősségre vonni, mert feladatot adott nekik. Ha szervezetileg kellene elhelyeznem a játékosokat, azt mondanám, hogy egy speciális osztag, amelyet szükség esetén bármelyik magasabb egység igénybe vehet.

     

    Eddig érkezett már egypár észrevétel, s (kevés kivétellel)egybehangzóan csak a Revod-féle KOTOR-utánérzést és a korvettes küzdelmet találják problémásnak. Ezeket nemsokára helyére teszem, s amennyiben az rpg.hu szerkesztősége engedélyezi, ugyanezen linkre egy némileg javított változattal fogok előrukkolni. Kicsit sajnálom is, hogy relatíve kevés hozzászólás van, hiszen azért is küldtem be, hogy "több szem többet lát" alapon a modul megfelelő irányban lektoráltassék.



    Aserminio_de_Mueria

    2009-11-06 08:28:17

    Akkor a modulban olyan két mondat erejéig ezt jelezni kellene, vagyis hogy Dynalonnak joga van utasítást adni a karaktereknek és ez az egész a kapitány/felettesük hozzájárulásával történik, mert ahogy én végiggondoltam, így a csapat azonnal indul, míg ha ez nem tiszta, akár elkezdődhet egy kémvadászat is a hajó fedélzetén, hiszen Dynalont könnyen beépített birodalmi ügynöknek nézhetik.




belépés jelentkezz be    

Back to top button