Elrabolt királyné (MAGUS modul)

Címkék
Helyszín: Raxis és Rumilant, Antera és a Quiron-tenger
Időpont: P.sz. 3370 nyara
 
Bevezetés
Az alábbi kalandmodul a quironeia keleti végébe, az ynevi közelmúltba vezet bennünket. A játékosok remélhetőleg kellemesnek találják majd azt, hogy ezúttal a szokásos északi politikai hatalmak, a Fekete és Vörös Hadurak vidékei messzebb esnek a kalandtól, érdekszférájuk egyelőre csak részlegesen ütközik Antera érdekeivel.
A kalandmodul ideje a 34. század második harmadára van meghatározva. A XI. Zászlóháború nemrég ért véget, és bár összpolitikailag kevés valódi változást hozott, a térség jövőjét azért alapjaiban meghatározza, hogy Davares 3363-ban elpusztult, a Hatodik Fekete Lobogó nyomtalanul eltűnt. Antera erős, a délquironeia középső részének kizárólagos ura, Keskellon és a Tehysi Szövetség felett is kormányozva, miközben a déli pusztákon már gyülekeznek a waganda törzsek seregei, hogy az eljövendő évszázadban lerohanják és elszakítsák Rowont a belülről rothadó királyságtól.
Ez az időszak néhány kisebb változást jelent a megszokott kalandmodulokhoz, kasztokhoz képest is. A legfontosabb játéktechnikai megkötés, hogy Darton paplovagjaival, mivel prófétájuk még legfeljebb istenük fejében született meg, nem lehetséges játszani. Csakúgy elképzelhetetlenek az amund fajú karakterek is.
 
A kalandmodul felépítése igyekszik minél jobban szolgálni a mesélő igényeit. Mindjárt az elején tartalmaz egy eseményvázlatot, amelyet a későbbiekben előzményeivel és pontos ismertetésével magyaráz. Az események kifejtésénél mindjárt az elején dőlt betűs részek találhatók, mely a párhuzamos eseményeket, a közvetlen előzményeket ismertetik a mesélővel. Itt szerepelnek továbbá a jelenetek legfontosabb szereplőinek harcértékei is, a legfontosabbak esetén egy oldalszámmal, amely arra utal, hogy hol találhatók meg az adott NJK vagy mellékszereplő további statisztikái. Amennyiben szükséges, a bekezdést eltérő betűtípussal és kisebb betűmérettel elláttuk a mesélőnek szóló esetleges tanácsokat, instrukciókat. A fontos neveket és helyszíneket első felbukkanásukkor félkövérrel szedve emeltük ki a szövegből – a hajók nevei emellé dőlt betűt is kaptak. Az események kifejtését helyszínleírások, apróbb, ám hasznos információk, hajók adatai és a szereplők értékeinek leírásai követik.
 
Távoli előzmények
 
Antera
Anterában ebben a kelet-quironeiai tenger- és folyóparti országban VI. Manelyr a király, aki, hogy országát soha nem látott magasságokba emelje Dakh Köztársaságának elfoglalásával, jókora sereget készít fel 3367-re a zászlóháborúban kimerült királyság lakosságát újabb adóterhekkel sújtva.
Felesége, Klyya gyönyörű, könnyűléptű és meglehetősen népszerű sinemosi asszony, ura szeme fénye és valószínűleg az egyetlen ok, hogy a nép zúgolódik, ám fel nem lázad.
Az ország harmadik leghatalmasabb embere az aszisz udvarban is fontos összeköttetésekkel bíró, harmincas éveit taposó, heroni Rusmord báró, aki birtokát a Raxis városához közeli part menti szigetek egyikén rendezte be, a zászlóháború utolsó éveiben került a flotta élére, de admirálisi rangot még nem kapott, ám mindennél jobban szomjazza. A báró nem örvend különösebb népszerűségnek, a céljai elérésének módszereiben ugyanis nem igazán válogat.
 
Szövetség a wagandákkal
Manelyr király, hogy a délen egyre nagyobb gondot jelentő wagandák nyomását csökkentse a háború előtt, szövetséget kötött a déli vad wagandák uralkodójával, Daveros fejedelemmel. Ennek értelmében a vadak nem zaklatják a végvárakat és a határterületeket, hanem inkább együttes erővel a keletre fekvő Dakhot rohanják meg, hogy annak erdőivel értékes területekkel növeljék Anterát, embereivel a waganda rabszolgavagyont.
Rusmord nem győzte támogatni a tervet, hiszen a háború első lépéseként Manelyr király admirálissá léptetné őt elő, s mint ilyen, rangjának erejével feleségül kapná egy sinemosi város dúsgazdag vezetőjének lányát. A szövetség megpecsételésének érdekében Daveros fejedelem feleségül vette Manelyr és Klyya lányát, Leilát.
Minden készen állt hát a háborúra.
 
Dakh és Theodore Itrom
És ezt nagyon jól tudta a jövőbeli áldozat is, ahogyan azt is, hogy egyáltalán nem állt készen megvédeni területeit. Éppen ezért, mikor értesül róla, hogy az anterai tanácsban egy Theodore Itrom nevű báró egyre több hívet szerez magának a háború ellenzőjeként, diplomatái azonnal megkörnyékezték és jelentős anyagi forrásokkal és összeköttetésekkel látták el, hogy minden lehetséges eszközzel késleltethesse az anterai támadást.
Theodore Anaffi-béli udvarából már majdnem három éve húzza-tolja a királynál a hadüzenetet, egyre képtelenebb érvekkel próbálva meggyőzni a rendeket és a királyt, de mostanra elfogytak a szavak. A további meggyőzéshez durvább módszereket kell felhasználnia.
Sajnos azonban Rusmord egyáltalán nem akar még tovább várakozni a háborúra, azaz kinevezésére és házasságára. A két férfi egymástól függetlenül, nagyjából hasonló tervet eszel aki, melynek középpontjában Klyya, a királyné áll, mellékszereplője pedig egy Rialto nevű féreg.
 
Rialto
Rialto a helyi alvilág egyik fontos, felsőbb polcos embere, Rusmord takarítója, végrehajtója, akinek azonban mostanság elege van a nemes fölényeskedéséből és fösvénységéből s úgy gondolja, hogy többre hivatott és többet érdemel, mint amit kap. Ezt kihasználva Theodore Rialtot alkalmazza a tervéhez, akin keresztül bármiféle gyanú könnyen Rusmordra terelődhetne. Theodore ugyanis el akarja raboltatni a királynét – sajnos azonban Rusmord épp ugyanezt tervezi…
 
A hajóverseny
Rusmord minden évben komoly pénzt szán saját kincstárából egy mára meglehetősen nívóssá vált nyárelői hajóverseny megszervezésére. A verseny részeként a jelentkező hajók Raxis kikötőjéből indulva a keskelloni Rumilantba hajóznak, ott felvesznek egy-egy szelencét, amely a medáljukat rejti és visszahajóznak vele. A győztes kapitány hírneve jelentősen megnő, a királyi pártól, akiket személyesen is megismerhet, ötven anterai aranydragot nyer, illetve helyet ajánlanak neki az anterai flottában.
A verseny kapcsán mára egész Raxis felbolydul, hogy fogadásokat kössön a győztesről, az esélyekről, a sorrendről – és persze, hogy ilyen-olyan eljárásokkal biztosítsa fogadását.
Rusmord például nagyon szereti biztosítani a fogadást.
A versenynek Rusmord tengerszeretete és népszerűségének növelése mellett van még más célja is. Azok a medálok, amelyeket vissza kell hozni a bárónak, a szomszédos államok hadseregéről és flottájáról készült bizalmas kémjelentésekkel állnak szimpatikus kapcsolatban, így gyakorlatilag egy csekély erejű térmágia alkalmazásával észrevétlen juthat pontos információkhoz az anterai támadás teljes mellszélességgel való támogatása előtt…

Utolsó hozzászólások   [Ugrás a fórumhoz]

    auer

    2010-06-10 13:42:49

    Harci karakter számára ha már vki arra gyúr legyen az rész is kihívás. Amúgy kardművész pont h elugrál a vesszők elől. Nem mondom cselesen ki lehet nyírni meg lehet fogni, de nem mindig minden harc ilyen, és lehet néha méltó ellenfél. ezek a harcértékek egy 4tsz környéki partinak kihívás ebből a szemszögből



    rufuslord

    2010-06-10 14:34:33

    A karakterek szinte biztosan szembe kerülnek a Kiméra legénységével. Ők mindannyian 10. szintű kalandozók, megfelelő varázstárgyakkal ellátva, szerintem. Ők kell, hogy a kihívást jelentsék a karakterek számára.

     

    massza

    A felvetés jogos, ám mindenképpen biztosítani kell, hogy a mesélő nem felejti el a kalandot elkezdeni a játékosok számára.

    Az pedig, hogy a KM keveset akadékoskodjon a hajóellehetetlenítéseknél, nyilván azért lett kikötve, mert a kaland nem erről szól és ezért felesleges ezen eltölteni órákat a találkozóból, mikor összesen van belőle 6 (7, de mire a játék megkezdődik és kajaszünetet, cigit beleszámolva itt-ott)...



    massza

    2010-06-10 17:10:53

    oké, tudom én, kevés az idő, nem mindig van a csapat fókuszba, de én hozzászoktam a jóhoz. :sor:

     

    Bár egy érdekes kérdés, hogy egy versenymodul, izé mese-verseny, vagy nem tudom milyen név lenne a legjobb, biztos-e, hogy csak a konkrét teljesítményre kellene koncetrálnia?

     

    Nem lehetne élvezni a mesét???

     

    Értem ez alatt, hogy persze az a győztes (mert azt muszáj gondolom elóállítani) aki visszahozza a királynét (bármilyen áron:) de attól még kár megkötni a kalandozót kezét. Lehet nagyon élvezetes mese lesz abból, ha a fő szálat kihasználva a csapat alaposan megtollasodik a zavarosban halászással, illetve, hogy több frakciónak is dolgozik egyszerre :ok:

     

    Nagyon függ, hogy a party milyen habitusú, hiszen lehet olyan megoldással állnak elő, ami teljesen jó eredményt hoz, de a modulíró nem gondolt rá. (bizonyos mágiák, kapcsolati rendszerek, illetve merész de jó húzások, pl elrablás, zsarolás, stb)

     

    Szal talán lehetne egy kicsit rugalmasabbra venni a dolgot, hisz a gonosz is IQ-s, általában, neki is lehet vészterve, sőt akár még vészvészterve is, ha a kalandozók belenyúlnak a levesbe ideje korán.



    Terde

    2010-06-10 21:11:58

    A térkép nem rossz de... a hegy magasodási iránya??? Inkább a lejtő iránya, vagy a hegycsúcs iránya.

    Amúgy térképek szerkesztéséhez esetleg jól jöhet a AutoREALM nevezetű kis programocska. Ingyenesen hozzáférhető, és egész pofás térképeket össze lehet vele dobni. Kifejezetten szerepjátékokhoz készült.



    rufuslord

    2010-06-10 21:53:16

    massza

     

    Teljesen igazad van az élvezhető játékkal kapcsolatban. Éppen ezért nincs sehol leírva, hogy mindazt, amit te említettél, nem lehet megtennie a karaktereknek - leszámítva az egyetlen, pöcc-momentumot, amelyről a játékosok amúgy sem tudnak.

     

    Terde

    A térképre nagyon fáradtan került rá a készítő tollával a hegy magasodási iránya, amelyre igazán büszkék vagyunk mert elég sok mesélőt derített mosolyra :sor:

     

    Az ajánlást köszi, utánanézünk




belépés jelentkezz be    

Back to top button