Megjelent: Pixelhősök
„Mi köze Pac Mannek a pizzához, és miként lett a Space Invaders miatt hiánycikk Japánban a százjenes pénzérme? Hogyan hatottak a hollywoodi akciófilmek a videojátékokra, és miért gondolta azt Douglas Adams, hogy új műfaj születhet a kalandjáték és az irodalom egyesítéséből? Hány pixelből állt össze a Samantha Fox Strip Poker hősnőjének keble és léteztek-e női játéksztárok Lara Croft előtt is?
Hogyan működtek a hazai játékklubok a nyolcvanas években és milyen változásokat hozott a Doom a videojáték-piacon? Kik voltak a leghíresebb Commodore 64-zeneszerzők, és meddig tartott az interaktív mozi aranykora? Igaz-e, hogy minden idők egyik leghíresebb számítógépes játékát, a The Last Ninját magyarok fejlesztették, és ha igen, vajon miért nem gazdagodtak meg belőle?
A hazánkban unikumnak számító könyv olvasója a számítógépes játékok történetét járhatja végig az ötvenes évektől 2000-ig és tovább. A mintegy ezer játékot felsorakoztató könyvből megismerhetjük a játékműfajok kialakulását, a leghíresebb játékfejlesztőket, játékcégeket: a játékőrült éppúgy megtalálja itt, amit keres, mint a nosztalgiázni vágyó vagy a laikus, akit a videojátékok kultúrája érdekel. Az enciklopédikus és olvasmányos könyvet a magyar játéktörténelem emblematikus alakjaival készített interjúk egészítik ki, az ajándék DVD segítségével pedig otthon is bárki kipróbálhatja a komputerjátékok aranykorának több száz kultikus játékát.
Az első számítógépes játék, a Spacewar! majdnem fél évszázada született az amerikai MIT kutatóintézet egyik hűtőszekrény méretű komputerén. A játékokat eleinte csak egy szűk informatikai elit ismerte, de a hetvenes években már az otthonokba is eljutott az új szórakozási forma. A videojátékok hőskorát egy csodálatosan termékeny aranykor követte, amelyet változatos stílusok jellemeztek, és olyan gépek, mint a ZX Spectrum, a C64, vagy az Amiga.
A számítógépes játékok ma már a hollywoodi filmek méltó vetélytársai, a szórakoztatóipar fontos motorjai, sajátos művészeti kifejezési formákkal. A tudományos-ismeretterjesztő könyv az első pixelhősök megszületésétől kezdődően elemzi a játékok fejlődését a modern 3D-s virtuális világok kialakulásáig.”
A kapcsolódó link alatt megtalálható PDF formátumban a könyv 2. fejezete, hamarosan egy kvízjáték is indul a „Retro Gémer Korszak” jegyében.
Jó olvasást illetve jó szórakozást az alábbi bulihoz:
A BP Mikro és Vince kiadó bemutatja: Pixelhősök könyvbemutató party
Időpont: December 4.
Helyszín: Tűzraktér
16h-
A Pixelhősök c. könyv bemutatója
Kerekasztal beszélgetés régi és új videojátékokról
Fiatal ipar- és képzőművészek kiállítása
Demoscene bemutató
Commodore 64 játékok eredeti gépeken és kivetítőn.
Nintendo Wii Mario játékok
Kvarcjáték kiállítás
Insitu.hu retro-videojáték design tárgyak kaphatók
20h –
Itt még lesz valami elő DJ, ha nem jöttök
Új Látásmód Fúzió (H)
Demon Superior (Zságer+Zságer) (H)
Jeroen Tel (Maniacs of Noise) (NL)
Henry Homesweet (UK)
Markus Schrodt (AT)
Nvyllund (H)
bokorn
2010-11-15 19:50:01koszi, idokozben lejott a pdf. nagyon jo a konyv, megvan mit kerek karacsonyra
Nocturna
2010-11-15 20:31:17Kosz BePe, en is kuzdottem az eredeti linkkel, azt hittem, nalam van a hiba.
A Last Ninja allati nagy kiralysag volt!
Nagyon allat zeneje volt, meg szimfonikus zenekarra is athangszereltek :
http://www.youtube.com/watch?v=8sVPK7dX2-c
"Commodore 64 játékok eredeti gépeken és kivetítőn."
Vaaaa....
Attila
2010-11-16 13:34:22Hát, engem érdekelnek a régi játékok, emulátorok, de ez a mintafejezet nem marhára győzött meg...
Nocturna
2010-11-16 19:45:06Nekem jo volt a fejezet egy feloras-oras nosztalgiara a youtube c64-es zenei mellett, de az nagy kar, hogy egy-egy klasszikus csupan egy-egy mondat erejeig szerepel a szovegben, es sok nagy ikon ki is maradt szerintem. Na persze, akkor otszoros volna a terjedelem...
Mindenesetre bar kellemes elmeny volt, eldontottem, hogy nem veszem meg a konyvet.
sinus1
2010-11-22 08:43:25Nagyon igényes kiadású könyv. Párás szemmel lapozgatom, különösen a C64-es részeket ...